Canon PIXMA iP3600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA iP3600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Vanessa_Kok 31-05-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

De zwart/wit afdrukken zijn prima, de kleurenafdrukken zijn minder. Zoals eerder door een ander vermeld is het papier vrij nat als het de printer uitkomt, het krult er van.

Zeer makkelijk in het gebruik, wel beperkte mogelijkheden - maar daar is het de printer ook voor.

Duurzaamheid is slecht. Nog niet eens van de printer, maar voornamelijk de cartridges. Deze zijn erg snel leeg. Ook is het zo dat wij voornamelijk zwart/wit (willen) printen. Ondanks dat we dus weinig tot nooit in kleur printen zijn ook de kleuren cartridges al weer op. Ook wij stappen over naar een andere printer, namelijk een brother zwart/wit laser printertje.

F. de Munnik 30-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Hoewel er niet veel kleurenafdrukken zijn gemaakt moeten twee inktpatronen worden vervangen. Nieuwe patronen zijn samen bijna even duur al een nieuwe printer aanschaffen. Dat wordt zeker geen nieuwer model van Canon PIXMA. Ik stap over naar een BROTHER laser printer. Degelijk en duurzaam. En de je kan langer printen met een patroon.

tim 12203 27-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

hij is al versleten na twee jaar.De afdruk van enkele kleuren is slecht of komen niet door. Na telefonisch overleg met canon serviceblijkt dat ik maar beter een nieuwe kan kopen want reparatie is te duur.

F. de Munnik 11-01-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

De printer is vanaf het begin een miskoop geweest. Zag er schitterend uit en was snel gebruiksklaar. De kwaliteit van de zwart-wit afdrukken is uitstekend, de kleurenafdrukken laten te wensen over. Groot nadeel is dat het papier wat nat uit de printer komt. Afdrukken maken gaat erg langzaam. De kwaliteit van de foto is wel uitstekend maar kost veel inkt. De printer wordt vervangen door een meer duurzaam apparaat als de cartridges leeg zijn.

rian89 12-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

De printer heb ik nu een paar dagen in bezit, maar twee jaar geleden heb ik dezelfde printer al gekocht. Die heeft het vol gehouden tot een maand geleden.

De afdrukkwaliteit van de zwart/wit-afdrukken is prima. Van de kleurenafdrukken is de kwaliteit erg goed!

De mogelijkheden zijn ruim: zo zijn er twee papierinvoermogelijkheden, elk fotoformaat papier tot A4-formaat kan gebruikt worden en je kunt printen zonder kader (handig voor foto's). Wat ik wel mis, maar geen groot gebrek vind, is automatisch dubbelzijdig afdrukken (handmatig wel mogelijk).

Het gebruiksgemak is top. Bij de installatie heb je een simpele handleiding waardoor dit in tien minuten gedaan is. Vervolgens krijg je allerlei software om het gebruik te begeleiden en vergemakkelijken. Ik zou geen minpunt kunnen noemen. Verhalen in sommige andere reviews over problemen met de papierinvoer herken ik totaal niet, ook niet met de nieuwe printer, en kom je ze wel tegen, dan kun je simpelweg de instellingen aanpassen. Dat de printer weigert te printen als een van de cartridges leeg is, heb ik nog niet meegemaakt, maar ik laat ook niet de cartridge helemaal leeg lopen want dat is slecht voor je printer. Verder kun je op ieder moment de status van de cartridges checken en krijg je een waarschuwing als er eentje bijna leeg is en kun je vast een nieuwe aanschaffen.

Het design van de printer is strak en modern, helemaal mijn smaak. Bovendien is het handig dat zowel aan de voor- als aan de bovenkant papierinvoer mogelijk is. Ten slotte is het ook prettig dat de printer als deze niet actief gebruikt wordt erg compact gemaakt kan worden door alle klepjes te sluiten, handig als je bijvoorbeeld je printer op je bureau hebt staan en wat extra ruimte nodig hebt.

De duurzaamheid is toch wel het zwakke punt van deze printer. De uitklapbare onderdelen voelen niet erg sterk en degelijk aan. Maar als je met normale voorzichtigheid met de printer omgaat, kan ik na twee jaar gebruik met zekerheid zeggen dat dat geen enkel probleem vormt. Wel een probleem in mijn ogen en de oorzaak van het kapot gaan van de eerste printer is de printkop. Ook in andere reviews is dit het grote minpunt. Deze is erg kwetsbaar. In mijn geval is de printkop kapot gegaan doordat de stroom verbroken werd terwijl de printer aan stond. In de handleiding van de printer wordt hier ook voor gewaarschuwd. Dit is waardeloos, zeker als je, zoals ik, in een flat woont waar je elektriciteit deelt met anderen. Maar ook in een zelfstandig huis komt het wel eens voor dat de stroom uitvalt natuurlijk.
Een nieuwe printkop is natuurlijk duurder dan de aanschaf van een nieuwe printer..

Toch heb ik dezelfde printer nu weer aangeschaft. Alle pluspunten van de printer tezamen met de prijs/kwaliteitverhouding maken dat ik toch graag dezelfde weer wilde hebben. En wat betreft de printkop heb ik mij voorgenomen de printer simpelweg uit te zetten wanneer ik geen afdrukken hoef te maken. Op die manier wordt de kans erg klein dat ik hetzelfde probleem weer mee zal maken.

Het is een goede, degelijke printer voor de prijs die je ervoor betaald.

J.L.F. Bos 16-09-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Wat een waardeloze printer! Het ding staat na aanzetten minuten lang en lawaaierig inktcasettes te reinigen o.i.d.
Als dan een afdruk naar de printer wordt gestuurd, duurt het weer een tijdje maar valt de printer dan 9 van de 10x in storing. Melding: alle stekkers eruit, printer en windows opnieuw opstarten.
Soms helpt dat voor 1-2 printjes, dan herhaalt zich alle langdurige en lawaaierig acties van de printer, om weer in storing te vervallen.
Herinstallatie van alle software gaf geen enkele verbetering

natas79 03-04-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Hij print duidelijk, ook foto's zien er goed uit! Er zitten niet zoveel mogelijkheden op maar daarom heb ik juist deze gekozen. Ik wilde een goedkope printer die makkelijk te bedienen is en niet te veel poespas op zit. Ook het installeren was in een paar minuten gebeurd. Kortom prima printer voor prima prijs!!

Robbertsen 07-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

De inktpatronen voor deze printer zijn erg snel leeg en duur in de aanschaf. Maar wat ik het grootste nadeel vind is dat zodra een cartridge leeg is de hele printer blokkeert. Dus als je gewoon een zwart wit printje wilt maken en de gele cartridge is leeg dan kan dit niet. Ook als je bij instellingen de printer op grayscale zet.

newhorizons 14-08-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Printer ruim een jaar in bezit. In 1e instantie tevreden, nu print hij de kleuren niet meer, foto's worden blauw, ook met volle cartridges.
Verbruik van de inkt is enorm hoog. een paar printjes in kleur en de cartridges al half leeg.
Paar keer terug naar winkel, alles nagekeken, blijft teleurstellend.
Ik doe 'm weg.Ben 'm zat.
Denk dat ik de Canon MP 550 ga aanschaffen.

Herman Prosje 01-06-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Ik heb hem nu bijna 3 maanden in bezit en ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze printer.

In het begin wel even wat moeite gehad om de papier aanvoer van de cassette aan de voorkant.
Maar dat heb ik ook met ander merken en type printers gehad die de papier aanvoer aan de voorkant hebben.
De remedie is, even een stuk of 5 blanco pagina's aanmaken in een tekst verwerker zoals MS Word.
Print de 5 pagina's uit en als hij even hapert de cassette er even uit halen en er weer in doen.
Bij mij liep de aanvoer ongeveer na 15 pagina's goed, en verder nooit meer problemen mee gehad. De blanco vellen die je afgedrukt hebt kun je natuurlijk weer in de cassette terug stoppen.

Bij het printen van foto's op fotopapier van 9600 dpi geeft deze printer geweldige resultaten, gebruikelijke foto laboratoria kunnen hier niet tegen op.
Het afdrukken van tekst doet hij ook zeer goed.

Het verbruik van de inkt valt ook reuze mee.
Ik heb nu 39 A4 fotoafdrukken gemaakt in hoogste kwaliteit en zo'n 400 A4 vellen tekst in zwart afgedrukt.
De inkt niveaus zijn nuu als volgt: zwart 50%, Foto zwart 75%, magenta bijna 25%, Geel 50% en cyaan iets lager dan 25%, dus dat is redelijk zuinig.

De snelheid van de ip3600 is redelijk te noemen in deze prijsklasse.

ezrah 06-05-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

prima printer, zat te twijfelen tussen deze en de IP4700. de 3600 is een stuk voordeliger en levert dezelfde kwaliteit als mijn oude 4500 die helaas na een 2 jaar de geest gaf. ook zwart wit prima kwaliteit. hopen dat deze wat langer meegaat...

x-tra 12-12-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Goede printer voor weinig geld.
Ik had eerst wat moeite met de papiertoevoer vanuit cassette. Het duurde even voor ik door had dat je de cassette moest uitschuiven en hoe dat moest. Het was leuk geweest als dat op de quickstart instructie (die overigens verder prima was)was vermeld.
Sindsdien doet hij het prima, mits er een stapeltje papier in de cassette zit.

jaas 04-12-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Redelijke printer voor weinig geld. Ik heb echter nogal wat problemen om de papierlade aan de voorkant te gebruiken. De printer krijgt het papier daar maar moeilijk uit.
Heb hem nu zo ingeschakeld dat het papier uit de achterste lade wordt ingevoerd.

Leiden83 22-10-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Ik heb deze printer ruim twee maanden in mijn bezit nu, en hij bevalt uitstekend!
Ten eerste is het design goed (het oog wil ook wat). Afgezien van wat kleine details die niet zo stevig aanvoelen, lijkt het een printer die lang mee zal gaan.
Het printen zelf is uitstekend. Ik heb de printer in de eerste plaats gekocht voor het printen van tekstdocumenten, maar ik ben nu ook fanatiek mijn foto's aan het printen. De kwaliteit doet zeker niet onder voor de bedrijfsmatige afdrukkers.
Het duurt eventjes voordat de printer goed en wel is opgestart. En hij maakt toch aardig wat geluid tijdens het printen, maar het printen gaat wel heel snel.
Wat mij ook heel goed bevalt zijn de vele mogelijkheden van de printer en de hulpprogramma's die je erbij krijgt. Zelfs een leek als ik heeft geen handleiding meer nodig.
Kortom, zeker een aanrader!

Smitgerard 17-04-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Ik heb de Pixma 3600 nu een maand in gebruik. Prima printer met uitstekende afdrukken, zowel kleur als zw/wit. Maakt weinig lawaai maar is heel erg traag. Na het inschakelen duurt het voor de eertste afdruk ruim 1½ minuut voordat er wat gebeurt.
Canon gebeld en zegt dat hde oorzaak wordt veroorzaakt door de 5 afzonderlijke inktpatronen!.

sjaantjedevoorste 19-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP3600

Superscherpe prints. Hij print snel en is gebruikersvriendelijk. Foto's zijn beter dan uit een fotolab. Printer is niet erg stil, maar wat wil je voor deze prijs. 5 Cartridges +/- 10€ per stuk, gaan wat mij betreft lang genoeg mee.